Hírek, közlemények

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Ügyfélszolgálat: földszint KAMARAI ÜGYFÉLSZOLGÁLAT (H-P: 9-14 óra) Tanácsadás: II. emelet 212. szoba (Hétfő 10-12 óra) Mobil: 20/373 2570 e-mail : bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu webcím: www.ec.europa.euA fogyasztó 2022. október elején vásárolt a vállalkozástól egy mosógépet. A készülék 2022 októberétől 2023 májusáig három alaklommal is meghibásodott és javításra került. A gép azonban sajnálatos módon továbbra sem működöt megfelelően, ezért a fogyasztó panaszával ismételten a vállalkozáshoz fordult és kérte a termék kicserélését vagy a vételár visszafizetését. A vállalkozás a készüléket megvizsgálta és megállapította, hogy az javítható, így a fogyasztó igényét elutasította és arról tájékoztatta a vásárlót, hogy jótállási igényként csak a termék kijavítását kérheti. A fogyasztó ezt követően a békéltető testülethez fordult.
A testület az eljárást megindította és írásban folytatta le. A fogyasztó előadta, hogy a termék már három alkalommal meghibásodott, a termékkel szemben a bizalmát elvesztette, ráadásul nehézégét okozott számára, hogy a terméket a kijavítás ideje alatt nem tudta használni, így kéri annak kicserélését vagy a vételár visszafizetését. Jó tudni, hogy amennyiben egy termékre kötelező jótállás vonatkozik és a termék a jótállás időtartama alatti háromszori javítást követően ismételten meghibásodik, a vállalkozás köteles – a fogyasztó eltérő rendelkezésének hiányában – a terméket kicserélni vagy visszafizetni annak vételárát. A békéltető testület előtti eljárásban ezért a vállalkozás vállalta, hogy a terméket kicseréli a fogyasztó részére, a fogyasztói jogvita így egyezséggel zárult.
Kövesse cikksorozatunkat, melynek következő részeiben további érdekes békéltető testületi eseteket mutatunk be.
Készült az Igazságügyi Minisztérium támogatásával.
Copyright © 2023, Berényi Péter